Міністерство ініціюватиме прискорення розробки стратегічного документу управління ризиками затоплення

24 Червня 2020, 18:34
Новини

За останні 3 дні у західних областях випала місячна норма опадів. Насамперед, це пов’язано зі зміною клімату, підвищенням температури повітря, нерівномірністю опадів.

Паводки - небезпечні гідрологічні явища, які досить часто трапляються на території України. Високий чи низький рівень ведення лісового господарства не є ключовим фактором для їх виникнення.

Основна причина паводків  — це знищення заплави річок через забудову, розорювання, нову меліорацію, днопоглиблення, берегоукріплення тощо. Такі землі не мають надаватися у будь-яке користування. Для зменшення паводків треба відновлювати природні заплави. Це зменшить швидкість водного потоку і відповідну силу паводку.

Європейські країни першими розпочали запровадження комплексної оцінки ризиків і загроз від паводків. Вона передбачає: обов’язкове планування, розробку карт затоплення, можливості відновлення річок і їх заплав, адаптацію ведення господарської діяльності, заборону будівництва на територіях, які мають високий ризик затоплення.

«У Директиві 2007/60/ЄС ЄС чітко прописаний порядок оцінки і управління ризиками, пов'язаних з повенями. Міністерство, ДСНС та Держводагенство відповідають за розробку відповідного плану до 1 серпня 2022 року. Ми ініціюватимемо прискорення цього процесу. Впевнений, що його можливо завершити і прийняти в роботу вже до кінця цього року», - наголосив Міністр захисту довкілля та природних ресурсів України Роман Абрамовський.

План управління ризиками затоплення розробляється для окремих територій у межах району річкового басейну, що мають високий ризик затоплення і має включати:

цілі управління ризиками затоплення;

комплекс заходів і послідовність їх виконання, спрямованих на запобігання, захист, підготовку, прогнозування і систему раннього попередження для окремих територій у межах району річкового басейну;

для транскордонних районів річкових басейнів аналіз витрат і економічних вигод, використаних для оцінки заходів, що мають транскордонні наслідки;

оцінку стану виконання плану:

пріоритети і спосіб, яким здійснюватиметься моніторинг виконання плану;

перелік компетентних органів влади і у разі необхідності координаційні механізми в межах транскордонних районів річкових басейнів. 

За темами